מה חדש

  • באנר

    קול קורא להגשת מועמדות למשרה אקדמית תקנית במסלול לקביעות

    התוכנית ללימודי פרשנות ותרבות מבקשת לאייש תקן אקדמי במסלול לקביעות באוריינטציה תיאורטית בין-תחומית מובהקת לקראת שנת הלימודים תשפ״ו (2025-2026).

  • באנר

    אמון, תחרותיות והפרדוקס של בילבי: סוד ההצלחה של המודל הנורדי

    מפגש הקולוקוויום הבא יתקיים ביום שלישי הקרוב, 26.11 עם הרצאתה של אורנה קרן-כרמל

  • באנר

    קולוקוויום תשפ״ה

    אנחנו שמחים לפרסם את תוכנית הקולוקוויום שלנו לסימסטר א׳

  • באנר

    ביקורת על המחשבה הביקורתית

    פרק חדש בסדרת ההסכתים שלנו ״מבט אל האנושי״. והפעם, פרופ׳ חזקי שוהם, ראש התוכנית עוסק בשאלה האם התיאוריה הביקורתית, אשר חושפת את יחסי הכוח בין אליטות לחברה, בעצם תורמת ליצירת משברים חברתיים בפועל?

  • באנר

    עושרו של ממד הזמן ביצירתו של חנוך לוין

    מפגש הקולוקוויום של פרשנות ופסיכואנליזה יתקיים ביום שלישי הקרוב, 12/11 בשעה 14:00

  • באנר

    קולוקוויום תשפ״ה

    אנו מזמינים אתכם ואתכן להתעדכן בסדרת הרצאות הקולוקוויום שלנו לסמסטר הקרוב

  • באנר

    להיראות: שקיפות ונסתרות נוכח המבט האלגוריתמי

    הנכם מוזמנים למפגש הראשון בסדרת הקולוקוויום של התוכנית ללימודי פרשנות ותרבות לשנת תשפ״ה

     

  • באנר

    ספר חדש בהוצאת Routledge מאת פרופ׳ ענר גוברין

    How Philosophy Changed Psychoanalysis

    From Naïve Realism to Postmodernism

  • באנר

    מאמר חדש מאת ד״ר בשמת קליין, בוגרת התוכנית ללימודי פרשנות ותרבות

    החור שבקיר - החזקה נפשית והבתים שבהם אנו חיים, כתב העת ״שיחות: כתב עת ישראלי לפסיכותרפיה״

  • באנר

    מאמר חדש מאת אודי מנדלסון, דוקטורנט אצלנו בתוכנית

    מעיר המגדל לעיר המקלט, ומהר אררט להר העברים: מבט על היציאה - או חוסר האפשרות שלה -אל עבר שפת האחר. כתב העת ״ארכיטקסט״

  • באנר

    פודקאסט | מחשבות על ההווה: לאן הטכנולוגיה לוקחת אותנו? ד״ר אלה קליק

    האם המירוץ אחר פיתוחים טכנולוגיים הופך אותנו ליותר חופשיים ומאושרים או שמא ליותר תלותיים והרבה יותר מודאגים? ד"ר אלה קליק מהתוכנית לפרשנות ותרבות עוסקת בשאלה - לאן הטכנולוגיה לוקחת אותנו? מראיין: ד״ר אסף אוזן
     

  • באנר

    כשטיל פוגע בחדר הטיפול

    במציאות המורכבת והמשתנה ללא הרף של זמננו, קיום פסיכותרפיה פסיכואנליטית מציב אתגרים משמעותיים בפני המטפלים. האתגרים הללו אינם רק טכניים או לוגיסטיים, אלא נוגעים גם לעומק הפסיכולוגי והרגשי של התהליך הטיפולי. אביאל אורן, במאמרו "עבודה פסיכודינמית בצילה של מציאות רדיקלית" (2023), מציע כי בעתות משבר, אנו עשויים לפנות אל האובייקט הפסיכואנליטי המופנם שלנו ולהסתמך עליו. לא מדובר בשליפת תיאוריות יבשות, אלא בפנייה למקור פנימי, דינמי ופורה, אשר התפתח דרך הדרכות, טיפולים וניסיון החיים. לפי הגישה הקלייניאנית, ההתפתחות הנפשית המרכזית היא יצירת אובייקט טוב אשר מופנם במציאות הפנימית (קליין, 1946). בדומה להתפתחות הנפשית, גם בזו המקצועית - זהו המשאב הפנימי שמלווה אותנו ומנחה את עבודתנו.

  • כרזה

    קול קורא לקבוצת מחקר חדשה

    שיתוף פעולה עם המחלקה לתרגום ולחקר התרגום: קבוצת מחקר בין־תחומית בנושא תרגום בשנת הלימודים תשפ"ה

  • באנר

    קול קורא: קבוצת המחקר ׳אסכולה׳

     

    קבוצת המחקר ׳אַסְכּוֹלָה׳: מעבדה למחקרים בין-תחומיים בתרבות ישראלית מודיעה על צירוף חברות וחברים חדשים

     

  • ציור של זיוה צ׳רקסקי

    אם אתה לא מבוהל ממה שכתבת אז אתה עושה משהו לא נכון

    ציור מאת זויה צ'רקסקי - התקפת הטרור בפסטיבל נובה. באדיבות האמנית וגלריה רוזנפלד, תל-אביב

    ״הסיפור ׳טריגר׳ בוהק בין האחרים משום שהוא מחיה את השפה כגוף. הוא נמסר בזרם תודעה. קולה של המספרת מנסה תחילה את הכמו־כמו־כמו־כאילו, ונכשל. אין לאימה הזו כמו. מאותו רגע הקול יורה בשפה צרורות מלים, והשפה ירויה, נקבים־נקבים, חלולים־חלולים, כמעט ונוגעת בסף התוהו שממנו עלתה. סטקטו נסער. מקצב דוהר.״