סדנה לכתיבת מאמר מדעי

%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%A9%D7%9D-2025-06-19t223827.210.png

 

 

Workshop for writing a scientific article  

פרופ׳ ענר גוברין

ימי ד׳, 10:00-12:00 (סמסטר א׳)

 

מה מקנה הסדנה?

- רכישת העקרונות והכללים המרכזיים של כתיבת מאמר מדעי, כולל מבנה, סגנון ופורמט

- רכישת שיטות אזכור ביבליוגרפי נכונות בהתאם לשיטות המקובלות בתחום המחקר שלהם

- הבנת שלבי תהליך הפרסום האקדמי, כולל בחירת כתב העת המתאים, שליחת המאמר, והתייחסות לתגובות סוקרים

- ניתוח ביקורתי של טקסטים אקדמיים וזיהוי טיעונים מרכזיים 

- הערכת מאמרים אינטגרטיביים וקוהרנטיים המשלבים רעיונות מקוריים עם מקורות אקדמיים מתאימים

 

תקציר הסדנה

הקורס עוסק בהקניית מיומנויות וכלים מעשיים לכתיבת מאמר אקדמי בהתאם לכללים של כתיבת מאמר מדעי. במהלך הקורס, הסטודנטים.ות יעבדו על מאמר שאותו הם מעוניינים לפרסם. הם.ן יתרגלו כתיבה, קריאה וניתוח ביקורתי של טקסטים, יפתחו יכולות הצגת טיעונים ואינטגרציה של רעיונות, וילמדו לכתוב תקציר ורעיון מרכזי באופן אינטגרטיבי וקוהרנטי.

 בנוסף, הקורס יכסה את כללי הכתיבה האקדמית, אזכור ביבליוגרפי בגוף הטקסט, כתיבה וניסוח פסקאות, בקרה והערכה של תהליך הכתיבה, בחירת כתב העת המתאים, התייחסות לתגובות סוקרים והתמודדות עם מכתבי דחייה.

 

לסילבוס המלא

 

שיעורים לדוגמה:

מבנה המאמר המדעי ופיתוח הרעיון המרכזי  //  כתיבת תקציר וחיבור רעיונות  //  אזכור ביבליוגרפי ושילוב מקורות  //  כתיבה אינטגרטיבית וקוהרנטית  //  ניסוח פסקאות ומעברים  // בקרה והערכה של תהליך הכתיבה  //  בחירת כתב העת המתאים ותהליך השליחה  //  התייחסות לתגובות סוקרים ועריכה  //  התמודדות עם מכתבי דחייה ושיפור המאמר   //  עריכה סופית ועיצוב המאמר  //  אסטרטגיות פרסום ורשתות מקצועיות  

 

ביבליוגרפיה:

Mligo, Elia Shabani. (2012). Writing Academic Papers: A Resource Manual for Beginners in Higher-Learning Institutions and Colleges. Eugene, OR: Resource Publications.

Turabian, Kate L. (2018). Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. 9th ed. Chicago: University of Chicago Press.

Zerubavel, Eviatar. (1999) The Clockwork Muse: A Practical Guide to Writing Theses, Dissertations, and Books. Cambridge: Harvard University Press.